15 Ocak 2013 Salı

Apolet Yapımı

Geçen ay sırf apolet yapmak için  dore bir kumaş almıştım.Ters yüzü hafif pamuksu olan kumaşın yapıştırıcıyla olan uyumu mükemmel.Sarı büyük boy çiviler ve zincir ile bütünleşen bu güzellikleri haki yeşil gömleğime monte edeceğim

Nasıl yapıldılar ? Öncelikle kalıp çizdim (beyaz fon kartonundan).Zaten bunun için extra bir kalıba gerek yok biraz hayal gücü bu işin üstesinden gelecektir.Beyaz fon kartonunundan hazırladığım kalıbı  kumaşın üzerine koyup kalıbın çevresinden çizdim yapıştırma paylarıda bırakıp kestimAslında karton yerine kalın  kağıt  tela kullanacaktım ama baygın olma riskini ortadan kaldırmak istedim ve yapıştırma paylarını çıtlattım (kesikler attım kenarlara) ardından yapıştırıcıyı önce ön yüze sürüp şablonu kumaşın tersine koydum ve yapıştırdım,kenarlarını kıvırıp arkasına doğru yapıştırdım .Bu iş bitince zincirleride alt kısma yerleştirdim ve arka kısma yapıştırdım ve kumaştan arkayı kapatacak bir parça kesip arka yüzeyide kapladım .Sonrasında çivilerimi yapıştırdım ve apoletim hazır.

Yalnız bir not düşmek istiyorum bu apoletleri dikmeyi ya da sabitlemeyi unutun.Onları bir ilikmeç ya da çıt çıt yardımıyla temizlik sürecinde bluz ya da gömleğimizden uzaklaştıracağız





Çizgili bölgeler çıtlatma yerleri.Ancak resimde görülen kumaş payı çok fazla 06-08. cmlik bir pay yeterli olacaktır


2 yorum:

  1. Çok beğendim, denemek istiyorum ben de. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.İlhamımız bol olsun :))

    YanıtlaSil

Yazar Hakkında

authorYazar 20 yılı aşkındır bu ne biçim bir hayat sorusunu kendine sormakta ne yazık ki hala cevap bulamamaktadır. Yazarın bu blogu kurmadaki amacı hayatındaki değişim ve gelişimleri gözlemektir. (Henüz bir değişim gözlenmedi ) Tabi bu arada okuyanların içini daha fazla karartmamak adına alışveriş, diy ve eglence paylaşımları ile bloga renk katmayı amaçlamaktadır.



İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *