24 Mart 2013 Pazar

Günlük Cilt Bakımına dair detaylar

Aslında konuya bir giriş cümlesiyle başlamak lazımdı ama ben her zaman ki gibi bodoslama dalıyorum.Cilt bakımında herşeyden önemlisi sizin cildinizi tanımanız.Sizin için en iyi olanı sizden başka kimse bilemez.Gelelim benim cildime.Kuruya dönük karma ama yer yer yağlı (Ne bu yaw hava durumu raporu gibi) neyse kılcal damarlarımda yüzeye yakın olmasın mı ? Al başına derdi.Oldukça hassas bir cildim var.Yakın zamana kadar rögar kapağı genişliğinde (abartıyorum) gözenek açıklıklarımda vardı

23 yaşına kadar gram krem kullanmadım ve oldukça büyük bir hata yaptım.Deniz kenarında yüzüme  koyu  renk tişört örterek hayatımın hatasını yaptıktan sonra 2 yıl boyunca cildimi adam etmekle uğraştım ama sonunda centilmen bir bey olup çıktı


Saçmalama kısmını geride bıraktıktan sonra gelelim günlük cilt bakımına

1-) Temizleme; İstediğin kadar tembel ol güne yüzünü cilt temizleyici ile temizleyerek başla.Gece kendini tamir eden cilt serbest radikal ve toksinleri de doğanın bağrına bıraktığından cildini arındırman lazım.Normal sabun haricinde ister temizleyici jel ister ph dengesi ciltle uyumlu bir sabun bile kullanılabilir.Temizleme ürünlerine dünyanın parasını vermeye hiç gerek yok

2-) Tonik; Büyük bir kesim gerekli görsede tonik çok olmazsa olmaz bir cilt bakım ürünü değil benim için.Kendiniz bile yapabilirsiniz. Papatya,biberiye ,limon kabuğu dulavrat otunu kaynatın çıkan suyu 1 şişe maden suyuna ilave edip dolapta saklayın 15 günde bir tazesini yapın.Bu da zor gelirse sadece maden suyu ile yüzünüzü yıkayın

3-) Nemlendirici ; Bu noktada cilt tipini iyi tanımak şart.Hatta cilt tipini tanımak çoğu zaman yetmez.Cildinizin ihtiyaç duyduğu bileşenleri içeren bir de kreme ihtiyacınız olacak bu da size yol ,su  ve elektrik olarak değil,maliyet ,zaman kaybı ve bol araştırma olarak geri dönecek

4-) Makyaj; Nemlendiricinin ardından günlük rutin makyajınızı yapabilirsiniz.Şu sıralar benim elim garnier'in bb kreminden başka birşeye pek gitmiyor hastasıyım (yağlı&karma cilter için olanı) bb krem sonrası far ile göz altlarıma kalem çeker  gibi ama daha soft bir efekt veriyorum.Göz kalemlerini çok sevmiyorum açıkçası far daha doğal oluyor.Bunun için mutlaka siyah farlarımı kullanırım.Gün içinde göz üstüne far ile herhangi bir çalışma yapmıyorum çünkü gereksiz oluyor

Olmazsa olmazım rujdur gül kurusu ,soft pembeler ya da biraz daha canlı pembeler favorilerim.Asla toprak renkleri kullanmam.Toprak rengi rujlar 90ların ve 2000lerin başında kaldı bana sorarsanız.İnsanı olduğundan en az 4-5 yaş fazla gösterdikleri de bir gerçek (istisnalar hariç)

Rimel kullanmayı zorunlu görmesemde seviyorum ama mutlaka suya dayanıklı tercih ederim.Zira ne zaman ağlayacağım pek belli olmuyor

Sabitleyici pudralar ise pek hayatımda değil.Çünkü kullandığım bb kremin bitirişi pudramsı ciltte çok iyi sabitleniyor gün boyunca akma kokma yapmıyor (  o ne ya ??? )

Bunların dışında günlük çok fazla makyaj yapan biri değilim bu kadarı bana kafi geliyor.Gözaltı kapatıcı ve düzeltici kullanmıyorum çünkü cildim bu anlamda dengeli

5-) Temizleme vol 2; Akşam oldu eve geldik makyajımız son demlerini yaşıyor ve cildimizde makyajın etkisiyle yoruldu ve havasısz kaldı hemen cildimizdeki makyajı temizliyoruz.İlla ki makyaj mendiline ihtiyacımız yok (herşeye para verecek yer aramayın.Çoğu gereksiz.Para tuzağı) neyse fırçamı attıktan sonra açıklamaya geçeyim.Ph dengesi 5.5 olan bir ıslak mendile aromatik bir yağ ilave edebilirsiniz.Örneğin ben biraz hindistan cevizi yağı ekleyip yüzümü nazikçe temizliyorum.Ardından ılık su ve temizleyici jel ile temizliyorum ve ardından tonik varsa tonik yoksa gece kremini sürüp pışşşş yatağa


Bu arada göz kremini unutmuşuz.Göz kremini nemlendiricinin öncesinde göz çevremize sabah ve akşam olmak üzere iki kez uyguluyoruz

Haftada 1 kez ise aşağıda linkini vereceğim maskeyi uyguluyorum.İnanın etkisi tartışılmaz bir maske  Maskeye gidelim


Zaman zaman ballı,yoğurtlu maskeleri de çok seviyorum.Cilt maskelerini asla satın almıyorum.Zira cildimiz yeterince kimyasala doydu zaten.Maskeler bari tam doğal olsun

Gözenek ve siyah nokta problemi olanlar varsa (ben uzunca bir dönem mücadele ettim) Granüllü peelingler önermiyorum.Siz farketmesenizde onlar cildi çizik zeytin gibi çiziyor.Cildiniz çok kuru değilse kil maskeleri yapın.Ben zamanında yurtdışından aldığım bir maskeyi kullanıyorum.Satılsa onu tavsiye edeceğim ama satılmıyor işte. Cildiniz çok kuruysa sadece siyah noktalı bölgelere kil maskesi yapın ama şunu asla unutmayın cilt maskesi yapmadan cildinizi ılık su ve temizleme jeli/sabun ile iyice temizleyin


Öfff ne yazmışım ama okuyabilene aşk olsun

2 yorum:

  1. sonuna kadar okudum, benim içindi bu elalem mi okusun :D ehehe çok faideli oldu bu muhteviyat benim için. bir çok bilgiyi kullanacağım burdan, uygun bir vakitte ben de böyle bilgiler vereceğim vaktiyle çok araştırmıştım.

    YanıtlaSil
  2. Bildiklerini paylaşırsan çok sevinirim.Bilgiye aç bir insan olarak çok mutlu olurum.Zaten bu konu çok çetrefilli daha çoook konuşuruz

    YanıtlaSil

Yazar Hakkında

authorYazar 20 yılı aşkındır bu ne biçim bir hayat sorusunu kendine sormakta ne yazık ki hala cevap bulamamaktadır. Yazarın bu blogu kurmadaki amacı hayatındaki değişim ve gelişimleri gözlemektir. (Henüz bir değişim gözlenmedi ) Tabi bu arada okuyanların içini daha fazla karartmamak adına alışveriş, diy ve eglence paylaşımları ile bloga renk katmayı amaçlamaktadır.



İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *