10 Eylül 2013 Salı

Rüya Bitti....

Cümleye nereden nasıl başlamalıyım hiç bilmiyorum.Bağıra bağıra kendime tek söylediğim cümle ise şu; Benim rüyam bitti.

7 eylülde kaybettim annemi.Ayrılışımız ne dramatik oldu, ne de kaygılı .Uyuyordu zaten son üç gün.Zümrüt gibi gözleri gri bir renk almış 20-25 kilo civarı küçücük bedeni acıdan yorulmuş,solgun yüzü bir bebek ifadesini almıştı.Annemi kaybettikten sonra anladım ki.Annem gideli çok olmuş.Zaten aylardır yüzüne baktığım kadın pekte anneme benzemiyordu.O yüzden kimliğindeki resme son kez bakamadım.Şimdilik canım pek yanmıyor.Uyuşmuş haldeyim.Ama yaşadığımız 6 yılın benim ruhsal ve bedensel varlığımı çöküntüye sürüklediğini ise yeni yeni farkediyorum.Bitmiş haldeyim.

Aniden karşıma çıkan evlilik konusu ise daha da ciddileşmeye başladı ama kafam çok karışık.İşin kötü tarafı nişanlımın huyları,hayata bakış açısı annemle birebir aynı.Sanki annemi hiç kaybetmemiş gibiyim.Ona ne kadar çok benzediğini gördükçe şaşırıp kalıyorum.Ona aşık mıyım sorusuna gelince; Hayır kesinlikle aşık değilim ,iyi bir arkadaş,dost ama eş değil,Herkesin söylediği ise şu evlilik aşkla yürümez,huyları iyi ise kabul et diyorlar.Bende şaşırıp kaldım.Tek korkumsa şu ya birgün gerçekten aşık olursam ? O zaman naparım .Bundan gerçekten çok korkuyorum.O yüzden aranızda evli ya da bu konulardan anlayan biri varsa onu dinlemeyi,fikirlerini öğrenmeyi çok isterim

2 yorum:

  1. Canım başın sağolsun. Yeni gördüm bloguna tekrar yazmaya başladığını. Anneciğine çok ama çok üzüldüm.
    Evlilik konusunda sakın diyeyim karar verme şu anda. Ben altıncı yıla dayandım. Seninkinin tam tersine aşk evliliği yaptım. Hem de ilk görüşte. Tanımamıştık bile birbirimizi. Çocuktuk. Ama her evliliğin dinamiği farklıdır. Kimse ama kimse bir başkasının hayatı ve evliliği üzerine fikir yürütemez, yürütmemeli.
    Sakın ama sakın tatlım şüphen olduğu bir konuda hele ki hayatının bu zor döneminde ani kararlar verme. Baskı altında kalıyorsan da açıkça ifade etmelisin. Şu an hazır değilim diyebilmelisin.
    Annene çok benzemesi konusunda sana şunu yazmak istedim. Bak bir terapistten duyduklarımı yazıyorum. Biz insanlar ailemizde kiminle çözülmemiş sorunlarımız varsa, eş olarak ona benzeyen insanları seçeriz. O kişi zamanla bize ailemizdeki o insan gibi davranmaya başlar. Bizse o çözülmemiş sorunu hayatımızdaki yeni insanla çözümlemeye çalışırız. Ancak böyle rahata erebileceğimizi düşünürüz. Annenle yaşadıklarını açıkça itiraf edebiliyorken eşin olarak seçmeyi düşüdüğün/ ısrar gördüğün bu insanın da sana o şekilde davranmasını hazmedebilecek misin?
    İkinci olarak da bu nasıl bir şey ki, annen hayata gözlerini kapar kapamaz evlilik konusu ciddileşiyor? Açıkçası ben direkt ve haddim olmayarak öfke duydum sana bunu yapanlara. Niye ki yani? Neden ki? Kızımızın başı boş kaldı mı diye düşünüyorlar? Aman zayıf şu anda hadi oldu bittiye mi gelsin diyorlar? Ne oluyor hani?
    Bence sen, yaşadığın bunca şeyden sonra kendine gelmelisin biraz. Üzücü evet ama artık hayatında yepyeni bir dönem başlıyor. Bu tükenmişlikle, kendini Nefes almalısın. Hayatın tadını çıkartmalısın. Biraz yaşamalısın artık. Sözlerimi yanlış anlama lütfen ama direkt düşündüklerimi yazıyorum. Bence böyle bir karar vermenin sırası değil şu anda...

    YanıtlaSil
  2. Basin sag olsun, buyuk kayip ! sen yapabilecegin en guzelini yaptin. Kendinle gurur duymalisin, herkese nasip olmaz sendeki ozveri, nezaket..
    Ben 12 yildir evli oldugum icin, cagrina cevap yazma geregi hissettim. Kendine ya bir gun gercekten asik olursam dersen, alicilarin (antenlerin) hep frekans arama modunda olacaktir ve o frekansi buldum sanip huzurunu bozacaktir. Evlilikte ya varim ya yokum vardir bence. Varim dedigin anda tum olssiliklar yok olmali, limanlar yakilmali ki ufak hava bozuldugunda, veya frtinali donemde gemi batmasin. O gemi batmayacak diye caba gostereceginden emin olmalisin.
    Ask evliligine gelince benim tecrube ettigim ve cevremde gordugum ask evlilikler baslafigi gibi surmuyor. Soyle asik olduklarindan dolayi cogu huylari pembe gozlukten bakiyorlar ask yerini baska duygulara devr ettiginde asil hayat ve gercek yuzlesme, huylar ve karakter ile bogusuyorlar. Gercekten o karnindaki ucusan kelebekler hep oyle kalmiyor, iyi gun yaninda kotu gunlerde oluyor, sikintilarda oluyor, coluk cocuk, hayat mucadelesi, kriz atlatma yontemleri, iletisim tarzlari o kadar onemli ki. Eger huy karakter olarak uyuyor iseniz, nikah ile ve hayati paylastikca deger + sevgi buyuyecektir kopmaz bag olacaktir. Senin 100 % oz verinle ama ! Asik olursam demiyecek , esine asik olacaksin. Icinde hep bi kurt kemirecekse onada durust olup en kisa zamanda sonlandirmalisin.
    Acin buyuk, hele bunlari bi zamani degil diye dusunme, hic bir zaman zamani gelmeyecektir.yani annenin yoklugunu hep hissedeceksindir, yas uzun bir surectir... sen bi karar ver, iyi dusun, o kararin ne klursa olsun arkasinda sapsaglam dur derim benim. Arada durmakda seni yorar. Bol kuvvet diliyorum sana...

    YanıtlaSil

Yazar Hakkında

authorYazar 20 yılı aşkındır bu ne biçim bir hayat sorusunu kendine sormakta ne yazık ki hala cevap bulamamaktadır. Yazarın bu blogu kurmadaki amacı hayatındaki değişim ve gelişimleri gözlemektir. (Henüz bir değişim gözlenmedi ) Tabi bu arada okuyanların içini daha fazla karartmamak adına alışveriş, diy ve eglence paylaşımları ile bloga renk katmayı amaçlamaktadır.



İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *