16 Nisan 2016 Cumartesi

Arı Sokmasına karşı Doğal Tedavi

Çiçeğin böcüğün bollaştığı  mangal da yaparım piknikte dediğimiz şu günlerde maalesef bu ayların kabusu olan arılarda f-16'dan  pik yapmışçasına  hayatımıza daldılar.

Sabah kahvaltı sonrası açık penceredeki perdenin aralığından eve arı girmiş benim yaramaz çilişim  ( kızımın adı çilek ama ben çilişim demeyi seviyorum ) arıya bir hamleyle pati atmaya çalışınca ve ben  o an arıya dokunmaması için tam alçak uçuşa geçmişken arı çilişim'i soktu.


Can havliyle hemen kızımı kucakladım.Hiç mıyk demedi ama belli ki canı çok yanıyordu.Hemen bir pamuğa bolca zeytinyağı söküp arının soktuğu yere masaj yapmaya başladım.Çilişim bir iki defa elimden kurtulmaya çalıştı ama 3-4 dakika içinde acısı hafifledi beni yalamaya başladı.Arının soktuğu yer ne şişti ne de 10 dakika içinde acısı kaldı.Ancak çilişimi'i ilk kez arı soktuğu için alerjisi olma ilhtimaline karşı bir süre başında bekleyip nefes alış verişlerini kontrol ettim ( Bazı memelilerin arıya alerjisi vardır.Arı zehirlenmesinde müdahale edilmezse ölüme kadar varabilen sonuçlar ortaya çıkabilir)



Peki çilişim'in patisine neden zeytinyağı sürdüm ? Bizim ailemiz aslen adalıdır. Yani otlarla ve doğal yollarla tedavi yöntemleri  bizim ailemizde sıkça kullanılır . Bu yöntemi de annemden öğrendim.Olası bir durumda siz veya bir başkasını arı sokarsa ve arıya karşı alerjisi yoksa hemen bol zeytinyağı ile bölgeye yaklaşık 1 dakika hafifçe masaj yapın.Göreceksiniz ki 10 dakika içinde acısından eser kalmayacak en önemlisi asla ve asla o bölgede şişlik olmayacak sadece hafif bir kızarıklık olabilir o kadar da olsun artık.Bu yöntem de aklınızda bulunsun.Mangala pikniğe gittiğinizde böyle bir durumla karşılaşırsanız hemen zeytinyağlı pamuk ile bölgeye masaj yapın.

1 yorum:

Yazar Hakkında

authorYazar 20 yılı aşkındır bu ne biçim bir hayat sorusunu kendine sormakta ne yazık ki hala cevap bulamamaktadır. Yazarın bu blogu kurmadaki amacı hayatındaki değişim ve gelişimleri gözlemektir. (Henüz bir değişim gözlenmedi ) Tabi bu arada okuyanların içini daha fazla karartmamak adına alışveriş, diy ve eglence paylaşımları ile bloga renk katmayı amaçlamaktadır.



İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *